Kieslijst GroenLinks met bekende en nieuwe kandidaten

GroenLinks Weststellingwerf gaat met ervaren en nieuwe kandidaten de Gemeenteraadsverkiezingen in. De Algemene Leden Vergadering heeft in november de kieslijst unaniem vastgesteld. Ook het verkiezingsprogramma, onder het voor GroenLinks bekende motto: ‘Groen, Sociaal, Levendig Weststellingwerf’ werd vastgesteld.

Marlene Postma uit Nijetrijne is gekozen als lijsttrekker en heeft inmiddels ervaring opgedaan met het raadswerk, dat zij met veel betrokkenheid en verantwoordelijkheid doet. Zij heeft ook een aantal jaren deelgenomen in de steunfractie en was daarvoor jarenlang een bekend gezicht op de publieke tribune in de raadszaal. Lijstduwer is Gertrud van Leeuwen, na bijna 12 jaar raadslid te zijn geweest waarvan ruim 10 jaar fractievoorzitter, wil zij plaats maken voor andere en nieuwe kandidaten. Zij zal actief blijven voor GroenLinks Weststellingwerf.

1. Marlene Postma (Nijetrijne)
  2. Gaby Thijssen (Sonnega)
  3. Bert Hassing (Wolvega)
  4. Zsuzsa Ungvári (Nijeholtpade)
  5. Stephan Mast (Wolvega)
  6. Ale Luinstra (Wolvega)
  7. Kamal Dridi (Wolvega)
  8. Mary Post (Wolvega)
  9. Roald Sybren van Maurik (Nijeholtpade)
  10. Joke van Dongen (Wolvega)
  11. Pascal Nieuwenhuis (Oldeholtpade)
  12. Ray Bonnier (Wolvega)
  13. Theo van de Bles (Noordwolde)
  14. Grieke Land (Oldelamer)
  15. Seline Verbrugge (Noordwolde)
  16. Jenny Jongsma (Nijeholtwolde)
  17. Gertrud van Leeuwen (Sonnega)

Met in totaal 17 kandidaten op de lijst laat GroenLinks haar gevarieerde gezicht zien in de komende verkiezingscampagne voor een groen en sociaal Weststellingwerf.

Op de foto ontbreken 3 kandidaten te weten Kamal Dridi, Roald Sybren van
Maurik en Theo van de Bles.