Guerrilla Gardeners slaan toe…

Guerrilla Gardeners slaan toe…Winkeliers en winkelend publiek in de Hoofdstraat-Oost Wolvega kunnen sinds afgelopen zaterdag 23 april genieten van vrolijk groen. Op het braakliggende terrein naast het Lekkerste Winkeltje is al het zwerfvuil verwijderd en is een klein hoekje versierd met enkele plantjes. Ook aan het hek om het terrein, zijn een paar bloembakken bevestigd. Verantwoordelijk voor deze ‘groene verrassing’ is de afdeling GroenLinks Weststellingwerf. Als zogenaamde Guerrilla Gardeners zijn zij gewapend met gieter, schop en planten aan de slag gegaan om dit braakliggende terrein -een doorn in het oog van velen- wat netter en groener te maken.

Buurman Jan Otten -van het Lekkerste Winkeltje- vond deze onverwachte actie super.“Dit braakliggende terrein is zolang als ik hier in Wolvega zit -nu 15 jaar- een ergernis en een slecht aanzien voor het winkelcentrum van Wolvega.” Als voorzitter van de WOW (Winkeliers- en Ondernemersvereniging Wolvega) kreeg Jan Otten van Gertrud van Leeuwen, namens GroenLinks, de gieter cadeau om te zorgen dat de planten niet zullen verpieteren vanwege de droogte.

In heel Nederland zet GroenLinks zich in voor meer en beter groen. Ook Wolvega en Noordwolde kunnen volgens GroenLinks Weststellingwerf wel wat meer groen gebruiken. De winkelstraten hebben nauwelijks groen. Dat is jammer, want groen is goed voor welzijn, gezondheid en voor de luchtkwaliteit.

GroenLinks Weststellingwerf wil met deze actie tevens aandacht vragen bij de eigenaar van dit braakliggende terrein én de politiek, hoe er tot een betere oplossing van dit terrein kan worden gekomen.