GroenLinks zoekt nominaties voor Groen Lintje 2014

GroenLinks Weststellingwerf zoekt in het kader van Wereld Milieudag, elk jaar op 5 juni, kandidaten voor het Groene Lintje. Dit is een onderscheiding die gaat naar mensen die zich op een positieve wijze inzetten voor groen in de gemeente. Voor deze uitreiking mag iedereen kandidaten nomineren. Dat kunnen particulieren, maatschappelijke organisaties en ondernemers zijn.

Iedereen doet natuurlijk zijn best om energie- en water te besparen en zorgvuldig om te gaan met planten en dieren. Sommige mensen in onze gemeente doen meer: ze investeren in nieuwe technieken en hebben ongewone maatregelen genomen om in Weststellingwerf milieu en natuur te verbeteren. Voor hen is dit compliment bedoeld. GroenLinks maakt zich sterk voor een groenere en gemeente en geeft graag een pluim aan anderen die dat ook belangrijk vinden.

Zo koos de jury vorig jaar uit alle aanmeldingen drie genomineerden die het verdienden om extra in het zonnetje gezet te worden. De genomineerden in 2013 waren: Stichting Gered Gereedschap Weststellingwerf, Burgerinitiatief Zuiderzon Noordwolde-Zuid en Technisch Installatiebedrijf Minnesma uit Munnekeburen. Zuiderzon verdiende het Groene Lintje 2013 omdat zij door hun volharding, de eerste zonnepanelen lieten installeren op de huizen van 18 leden van haar vereniging. Zij lieten hiermee zien dat hun doel ook werkelijkheid kan worden. Zij zijn een motivator voor anderen die willen participeren. Veel inwoners van Weststellingwerf kunnen dit goede voorbeeld volgen.

Weet u iemand die een Groen Lintje verdient, dan hoort GroenLinks dit graag. Als u iemand nomineert, krijgt u uiteraard een uitnodiging voor de feestelijke uitreiking. Deze zal gaan plaatsvinden op een groene, passende locatie.

U kunt uw nominatie zenden aan groenlintje@groenlinksweststellingwerf.nl of per post naar het secretariaat van GroenLinks: Schipslootweg 1, 8487 GK Nijelamer. Graag voorzien van motivatie en voor 20 mei aanstaande.