GroenLinks thema-avond over Biologisch boeren en Weidevogels

Hierbij nodigt GroenLinks Weststellingwerf u van harte uit te komen naar de thema-avond over Biologisch boeren en Weidevogels door Geartsje Postma-Krikke, Biologische melkveehouder en bestuurslid Vereniging Biologische Boeren Friesland en Jos Hooijmeijer,onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen en expert op het gebied van weidevogels.

Datum: Woensdag 18 februari 2015
Locatie: Timpaan Welzijn Weststellingwerf (Willem Lodewijkstraat 68, 8471 BL Wolvega)
Ontvangst: vanaf 19.30 uur
Aanvang: 20.00 uur
Afsluiting: 22.00 uur

Belangstellenden zijn van harte welkom!

Programma:

• Welkomstwoord:
    Gertrud van Leeuwen, Fractievoorzitter GroenLinks
  • Biologisch boeren:
    Geartsje Postma-Krikke, Biologische melkveehouder en bestuurslid Vereniging Biologische Boeren Friesland. Het hoe en waarom over biologisch boeren. Wat zijn de uitgangspunten van het biologisch boeren en alle voordelen op een rij.
  • Korte pauze
  • Weidevogels:
    Jos Hooijmeijer, onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen en expert op het gebied van weidevogels. Hoe staat het ervoor met de weidevogels, hoe ziet de toekomst eruit en wat voor uitwerking heeft het biologische boeren op de weidevogels.

Gedurende de thema-avond zal er voldoende gelegenheid zijn om met elkaar in gesprek te gaan en van gedachte te wisselen.