GroenLinks schenkt appelboom aan bewoners Lindestede

Ter gelegenheid van de Internationale Dag van de Aarde op 22 april, verraste GroenLinks Weststellingwerf bewoners van Lindestede, afdeling de Ruske, met een appelboom.

Op deze Dag van de Aarde wordt op positieve wijze aandacht gevraagd voor de wereldproblematiek rondom natuur, milieu en klimaatverandering. Deze groene en sociale actie van GroenLinks ten behoeve van een zorginstelling is een bewuste keuze. GroenLinks waardeert de verandering binnen Meriant Lindestede dat er tegenwoordig op de afdeling gekookt wordt, zo mogelijk samen met de bewoners en hun mantelzorgers. Deze activiteit heeft een positieve invloed op het welzijn van de bewoners. “Een typisch Fries streekproduct, uit eigen tuin, past hier goed bij”; aldus GroenLinks.
De Marijke Meu-appel is een fris zure, goed-smakende en goed-uitziende appel, die halverwege oktober geplukt kan worden en nog wel een maand bewaard kan blijven.

Stichting Fruit Yn Fryslân levert de appelboom. Maar omdat de appelboom nu al in bloei staat, is dat vandaag geen geschikt moment om de boom te planten. Daarom wordt de appelboom pas definitief geplant in het najaar.

Namens de afdeling GroenLinks overhandigde fractievoorzitter Gertrud van Leeuwen daarom een symbolische appelboom aan enkele bewoners en zorgcoördinator Willeke de Hoop op de Internationale Dag van de Aarde.