GroenLinks geeft Valentijnstaart aan vrijwilligers

Bijna 30 vrijwilligers werden tijdens hun samenkomst verrast met een Valentijn-taart van GroenLinks Weststellingwerf. Dit gebaar is een compliment voor de  inspanningen die vrijwilligers in het begeleiden van vluchtelingen leveren. Vrijwilligerswerk is een belangrijke motor in onze samenleving. Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale initiatieven.

Ruim een jaar gelden werd het vrijwilligersteam voor vluchtelingen opgericht en ondersteund door Timpaan Welzijn. Er is in 2016 met hart en ziel heel veel werk verzet door deze vrijwilligers. Er zijn maar liefst 20.000 vrijwilligersuren ingezet voor ruim 100 te begeleide gezinnen. GroenLinks is blij met zoveel inzet voor vluchtelingen met een verblijfsvergunning. En deze nieuwkomers te begeleiden om in Weststellingwerf een bestaan op te bouwen en te helpen integreren in onze samenleving.

Op de foto overhandigen Gertrud van Leeuwen en Marlene Postma, Fractie GroenLinks Weststellingwerf, de Valentijn-taart aan de vrijwilligers en hun begeleidster Barbara Wijbenga van Timpaan Welzijn.

2017-02-14