GroenLinks geeft Valentijnstaart aan vrijwilligers Kledingbank

Vrijwilligers van de Kledingbank in Wolvega werden op Valentijnsdag verrast met een taart van GroenLinks Weststellingwerf. Dit gebaar is een compliment voor de inspanningen die deze vrijwilligers achter de schermen leveren. De kledingbank is opgericht in de zomer van 2012. Aanleiding was het groeiend aantal mensen in Weststellingwerf met een minimum inkomen die nauwelijks geld hebben voor goede kleding.

GroenLinks wil armoede voorkomen en is van mening dat kinderen niet de dupe mogen worden van armoede in het gezin. Een goede samenwerking tussen verschillende organisaties is van groot belang om te voorkomen dat mensen in de armoedeval raken. Naast gebruikte kleding, kan versleten kleding naar de kledingbank gebracht worden. De opbrengst van versleten kleding komt ten goede aan de kledingbank, en hier worden bijvoorbeeld kledingrekken van aangeschaft om de kleding in de winkel netjes en overzichtelijk te kunnen presenteren.

Op de foto overhandigt GroenLinks fractievoorzitter Gertrud van Leeuwen de taart aan de vrijwilligers Ans de Vries en Pia Schaaphok en aan initiatiefneemsters Ietje Koehoorn en Ina Brands van Timpaan Welzijn waar de Kledingbank is gehuisvest.

valentijntaart 2014 voor vrijwilligers Kledingbank2