GroenLinks bezoekt Ondernemer van het Jaar

Op zaterdag 10 december 2016 bracht een delegatie van GroenLinks Weststellingwerf een werkbezoek aan de Paardenkliniek op de Stellingenweg. Dierenkliniek Wolvega is een praktijk voor landbouwhuisdieren, gezelschapsdieren en heeft een uitgebreide paardenkliniek met speciale aandacht voor sportpaarden.

De dierenartsen in deze maatschap werden een jaar geleden gekozen tot Ondernemer van het Jaar vanwege hun doordachte bedrijfsstrategie, innovatiekracht en duurzaamheid. Voor de dierenkliniek betekent duurzaamheid met name het verminderde gebruik van antibiotica en meer gebruik van lichaamseigen stoffen als medicatie. Maar ook een duurzame bedrijfsbegeleiding gericht op preventie in plaats van curatieve behandeling. Daardoor is juist het gebruik van antibiotica enorm afgenomen en dat proces wordt doorgezet naar nog minder en komt het welzijn van dier en mens ten goede.

Ook biedt het bedrijf een interessante innovatieve leerwerkplek voor wetenschappelijk onderzoek, studenten en jongeren met een beperking. Een dergelijk MKB- bedrijf met een lokale, nationale en internationale klantenkring is belangrijk voor de werkgelegenheid en draagt bij aan de leefbaarheid van Weststellingwerf. Met het bezoek aan Dierenkliniek Wolvega heeft GroenLinks een goed beeld gekregen van de werkzaamheden en inspanningen die door het bedrijf verricht worden. GroenLinks kan terugkijken op een zeer geslaagd en informatief bedrijfsbezoek.

Bedrijfsbezoek Dierenkliniek 10-12-2016-1