GroenLinks bezoekt jongeren in Lindecollege

GroenLinks bezoekt jongeren in LindecollegeDonderdag 17 februari gaat GroenLinks Weststellingwerf samen met GrienLinks lijsttrekker Irona Groeneveld met scholieren van het Lindecollege praten over de Provinciale Staten Verkiezingen van 2 maart. ‘Kies voor de toekomst’ is de slogan van GroenLinks voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2 maart. Juist voor jongeren is het van groot belang welke keuzes er voor hun toekomst gemaakt worden.

Daarom vindt GroenLinks het belangrijk dat zij ook hun stem laten horen.GroenLinks Weststellingewerf wil de scholieren van klas 6 VWO van het Lindecollege in Wolvega informeren over de verkiezingen die er op 2 maart aankomen. Deze groep scholieren mag al stemmen en GroenLinks wil hen motiveren dat ook echt te gaan doen.Niet alleen voor de toekomst van Fryslân is dat van belang. Met deze verkiezingen wordt ook indirect de nieuwe Eerste Kamer gekozen, en dat kan gevolgen hebben voor het minderheidskabinet van Rutte.

GrienLinks lijsttrekker Irona Groeneveld zal de scholieren iets vertellen over de taken van de provincie en hoe het is om Provinciaal Statenlid te zijn. Natuurlijk is het daarbij vooral belangrijk wat de jongeren zelf willen weten. Van GroenLinks Weststellingwerf zijn onderwijswethouder Jelmer van der Zee, fractievoorzitter Gertrud van Leeuwen en steunfractielid Dennis Smid ook aanwezig.

Wat informatieve les over de Provinciale Statenverkiezingen

Datum donderdag 17 februari
Tijd 10:05 uur- 10:50 uur (tijdens een les maatschappijleer)
Waar Lindecollege, Drafsportlaan 22, Wolvega