Gezocht: sterke en aansprekende GroenLinksers voor de gemeenteraad!

Op 19 maart 2014 kiest ook Weststellingwerf een niben jij ons nieuwe raadslideuwe gemeenteraad. GroenLinks heeft sinds 1994 onafgebroken deel uitgemaakt van de gemeenteraad van Weststellingwerf. Met drie raadsleden en één wethouder speelt GroenLinks ook thans een rol van betekenis in de plaatselijke politiek. Dat willen we graag voortzetten en versterken. GroenLinks wil daarom met een aansprekende en sterke lijst meedoen aan de raadsverkiezingen. Aansprekend, omdat we het belangrijk vinden dat de zorg voor mensen, voor de natuur, voor de dorpen en het buitengebied op herkenbare wijze het verschil blijft uitmaken in de Weststellingwerfse raad. Sterk, omdat de partij een reputatie heeft op te houden als het gaat om de kwaliteit van het raadswerk.

Als raadslid ben je zichtbaar en aanspreekbaar voor de inwoners van de gemeente, zorg je dat het geluid van GroenLinks in de gemeenteraad goed en met resultaat naar voren komt en onderhoud je contacten met de eigen politieke achterban.

Tegelijkertijd vergt het ook wel wat. Reken maar op een tijdsbesteding van 8 à 12 uur per week, vaak in de avonduren. Als sterke fractie, en dat moeten we absoluut zo houden, kunnen we de taken verdelen. Dat doen we op grond van ieders vaardigheden, kennis en interesse.

Onze profielwensen:

• interesse hebben voor leven, wonen en werken in Weststellingwerf
  • informatie kunnen verzamelen zowel binnen als buiten de gemeente en die zelfstandig vertalen naar een oorspronkelijke, creatieve politieke visie
  • gevoel bezitten voor politieke verhoudingen en voor de haalbaarheid van politieke ideeën
  • er plezier in hebben om met fractiegenoten een team te vormen en bereid en in staat zijn tot samenwerking met raadsleden buiten de fractie
  • om kunnen gaan met kritiek, tegenslag en feedback
  • een visie kunnen uitdragen voor een breed publiek en de lokale media
  • het woord kunnen doen in de raad, standpunten uitleggen en verdedigen, anticiperen op reacties en kunnen debatteren
  • bereid zijn om kennis en vaardigheden uit te breiden door middel van bijscholing

Herken je jezelf hierin, dan ben je ons ideale schaap met 5 poten! Heb je maar 4 poten, laat je dan niet afschrikken; je zou een aanwinst voor de raad en GroenLinks kunnen zijn, dus stel je dan kandidaat. Dat kan tot uiterlijk 15 juli.

Wil je meer weten of wil je jezelf aanmelden als kandidaat? Stuur een berichtje naar kandidaten@groenlinksweststellingwerf.nl

Kandidatencommissie GroenLinks Weststellingwerf.
Willem Jongsma, Grieke Land, Seline Verbrugge