Burgemeester ontvangt de GL vuurwerkpetitie

De fractie van GroenLinks Weststellingwerf heeft op woensdagochtend 17 december de petitie “Samen plezier bij veilig vuurwerk” aangeboden aan burgemeester Gerard van Klaveren.

Petitie 2

In de petitie verzoeken de ondergetekenden de gemeente Weststellingwerf om het ontmoedigen van consumentenvuurwerk en handhaving op het verbod op afsteken buiten de toegestane uren (Oudejaarsdag 18:00 uur tot nieuwjaarsdag 2:00 uur). Tevens wordt verzocht om collectief professioneel vuurwerk in de dorpen te stimuleren. Het is veiliger, gezelliger en het leidt tot het afsteken van minder consumentenvuurwerk.

In de dorpen Boijl en Nijeholtpade wordt al een aantal jaren gezamenlijk vuurwerk afgestoken.  Jong en oud vieren gezamenlijk Oud & Nieuw. GroenLinks Weststellingwerf  waardeert deze  initiatieven en hoopt dat dit navolging krijgt in de andere dorpen. Initiatieven die gestimuleerd dienen te worden door de gemeente Weststellingwerf!

Steunt u dit initiatief? Ondertekenen kan nog tot en met  7 januari op

Petitie 1